2024. április 9., kedd

DRÁVA-MENTI KIRÁNDULÁS BARCSRA

A Máriakéméndi Kegytemplomért Baráti Kör 23 tagja 2024. április 9-én Barcsra látogatott, ahová Pécsről vonattal utaztunk. Két éve indult sorozatunkban a Dráva-mente is szerepel az éves programok között, ahol megismerjük e vidék kultúráját, sok helyen természeti és vallási értékeit is.

Barcson a Dráva Múzeumot tekintettük meg elsőként. (Tudom, hogy már nem ez a neve, de ez a régi egyszerű és találó név sokkal jobban illik a gyűjteményhez, így én továbbra is e névvel illetem.) A múzeum vezetői nagyon kedvesen fogadtak minket, és nagyon szép kiállítást láthattunk a szép nagy épületben.

Második állomásunk a Krisztus király tiszteletére szentelt katolikus templom volt, ahol Sass Rudolf plébános fogadott bennünket. Nagyon szép történeti és hitéleti beszámolót kaptunk, s jól esett a kedves, barátságos fogadtatás. Öröm, hogy sok településen nem csak a sekrestyést küldik, hanem maga a pap jön kinyitni a templomot. Persze, könnyebb ez olyan településeken, ahol helyben lakik az atya. Sajnos a Pécsi Egyházmegyében csak ritkán találkozunk velük, itt inkább a templom gondnoka vagy sekrestyése tud bennünket fogadni.

Harmadik állomásunk a református templom volt, ahol Katócz Sára lelkész és Mihádák József, templomépítő kuratóriumi tag és presbiter úr fogadott minket. Fantasztikus volt az a szeretet ami belőlük áradt, tiszteletes asszony és presbiter úr nagyon alaposan bemutatták a templomépítés és a gyülekezet életét. Hatalmas munka és összefogás eredményeként épült fel a templom az 1990-es évek elején, melynek fényképei a templom emeleti galériájában láthatók. Sára igazán lelkes közösségépítő, akinek szeretete és jósága első pillantásra észrevehető. Látogatásunk végén imájával kérte a Jóistent, hogy óvja és védelmezze csoportunkat utunk során.

A barcsi városnézés után siettünk, hogy leérjünk a vasútállomásra, és éppen, hogy elértük a vonatot, amivel Pécs felé utaztunk tovább. A csoport egy része Szigetváron leszállt a vonatról, ahol fakultatív városnézés és fürdés következett a gyógyfürdőben, mivel a barcsi fürdő átmenetileg éppen zárva tart karbantartás miatt, és ez már a szervezés után derült csak ki. De ez sem volt probléma, a délután további része Szigetváron is kellemesen telt, akik pedig korábban hazaindultak, jutott idejük még egy kis kerti munkára.

Köszönjük mindenkinek, aki Barcson bennünket fogadott és bemutatta kis városuk értékeit, s hálásan köszönjük segítőkészségüket, munkájukat. Hálával és örömmel a szívünkben tértünk haza mai kellemes utunkról. Legközelebb Baranya vármegyében, a máriakéméndi kegyhelyen várjuk szeretettel a barcsiakat.

Biki Endre Gábor

A KÖZÉP-MECSEK KERÜLŐ TÚRA 4. RÉSZÉN VEHETTEK RÉSZT AZ ÉRDEKLŐDŐK

Ezúttal a Közép-Mecsek legszebb részein barangoltunk Hősök terétől Meleg-mányon át Árpád-tetőig. Útközben felkerestük a forrásokat, ahol m...