2024. június 8., szombat

ÁRPÁDTETŐ - SIKONDA


Sajnos a 10.30-as orfűi buszról lemaradtam, így csak későn tudtam útnak indulni, és spontán egy Közép-Mecseki útvonalat sikerült kitalálni. Végül a 11.30-as busszal Árpád-tetőig utaztam. Útvonalam a következő lett: Árpádtető - Öreg országút - Mánfa, temető - Cserma - Bányász-forrás - Sikonda. A Bányász-forrás 0,5 liter/perc vizet ad. 

Mánfa - Sikonda között a régi megszüntetett Z+ jelzésen haladtam, ami 2008-ban szűnt meg, 2002-ig pedig a zöld sáv jelzés vezetett erre, akkor még a Nyugati-Mecseket (Éger-völgyet) a Közép-Mecsekkel (Vasassal) összekötve. Az út mánfa környéki része már nehezen járható, az ösvényt visszaveszi az erdő, mivel a szőlők és présházak már nincsenek használva, nem járnak erre. A Sikonda környéki szakasz viszont még ma is járható, sőt az egy széles erdei út. Több helyen megvannak még a régi jelzések, sőt, valamilyen teljesítménytúra is lehetett erre, mert szalagozások vannak és műanyag táblákkal valakik pótolták a Z+ jeleket. (Vajon kik lehetnek, akik 16 évvel ezelőtti térkép alapján "visszaállították" a megszűnt turistautat?) Sikondán elértem a 14.16-os buszt, amivel Komlóra utaztam, onnan pedig a 14.30-assal Pécsre. Hát csak 8,5 km lett a mai táv, de ebben a hőségben elég is volt.

























NOVEMBERI NYÍLT TÚRÁK, PROGRAMOK

  A Máriakéméndi Kegytemplomért Baráti Kör az alábbi túrákat hirdeti 2024. novemberére. Várjuk szeretettel az érdeklődőket.   November 6. sz...