2022. augusztus 26., péntek

HARKA FÜRDŐ

Baranya legdrágább fürdője a harkányi gyógyfürdő. 5100 Ft. a belépő + még a szekrény használatért is fizetni kell 500 Ft-ot, így már 5600. Régen "sokat" jártam, ide, évente 1-2, esetleg 3 alkalommal. Már 2 éve nem voltam, amióta ilyen extrém árak vannak. Tavaly átadták a Harka Vízivilágot. Kíváncsi voltam rá, így eljöttem. 

A fürdőtúrát Terehegyről kezdtem. Van Pécsről 2-3 óránként olyan busz mely Terehegyet is érinti, innen gyalogoltam a fürdőig (kb. 2 km.) Terehegy korábban külön falu volt, melyet Harkányhoz csatoltak. Református temploma az egykori Vár-dombon áll. Nagyon szépen rendezett település nagy zöldterületekkel. Itt találjuk a "Hidasi-völgyet" is. A Zobákpuszta alatti Hidasi-völgyben van víz, de nincsenek hidak. A terehegyinél meg vannak hidak, de nincs víz (most.) 


Szép volt, kellemes volt Harkányban fürdeni, sok minden megújult, igaz, még bőven akad retrós része is a fürdőnek, pl. a régimódi kabinsor, amit már csak nagyon kevesen bérelnek ki. Nem divat, avagy nincs rá az embereknek még 1500 Ft-juk. Akkor megoldják a szekrényes, netán az ingyenes vállfás öltözővel, amit én nagyon utálok. Úgy kell kérni a nénikéket, ha valamire szükségünk van, hogy keressék ki a holmit a ruhatárból. 

 A vendégkör a hallott szavak alapján kb ez lehetett: 40% német, 40% horvát, és talán egy 20% magyar lehet. Hiába, az itt élőknek drága ez a hely. Utazás, belépő, éttermi ebéd a fürdőben, nekem 10.000 Ft. felett volt... S nem vettem semmit az ajándéktárgyas pavilonban vagy a hosszú üzletsoron. Igazán lehetne pl. a pécsieknek, baranyaiaknak valami kedvezmény, mint pl. Szigetváron. Itt viszont csak a külföldiekre alapoznak, akik a gyógyulás reményében mindent megfizetnek. Aztán kérdés, hányan gyógyulnak meg, vagy hány személynek javult hosszútávon az állapota. Sokan járnak Pécsről is beutalóval a harkányi kórházba, és a gyógyvizes, stb. kezelésekre, de nem igen hallom a javulást (később sem). Persze fürdésnek, kellemes időtöltésnek kiváló, ha ki tudjuk fizetni. 

És a fürdőnek nagyon szép, arborétum jellegű, több hektáros parkja van, ami most is üde zöld, mert öntözik.

































































A KÖZÉP-MECSEK KERÜLŐ TÚRA 4. RÉSZÉN VEHETTEK RÉSZT AZ ÉRDEKLŐDŐK

  Ezúttal a Közép-Mecsek legszebb részein barangoltunk Hősök terétől Meleg-mányon át Árpád-tetőig. Útközben felkerestük a forrásokat, ahol m...